Header Ads

Lelaki Ini Mengabadikan Diri Bersama Kucing Setelah Pemergian Anak Yang Tersayang

Kesedihan yang mendalam dirasakan oleh Chris Arsenault setelah anak kesayangannya pergi untuk selamanya kerana tragedi kemalangan jalan raya. Tidak mahu hidup di dalam kesedihan, Arsenault menguatkan hati untuk menciptakan kehidupan yang lebih indah. Mulai saat itu, kediamannya diubah menjadi tempat tinggal bagi ratusan kucing jalanan.


Pada awalnya, dia merawat koloni 30 anak kucing yang sakit sehingga kembali sihat. Arsenault seterusnya mendirikan tempat perlindungan kucing yang diberi nama ‘Happy Cat Sanctuary’ yang terletak di Suffolk County, Long Island, New York.


Hingga kini, sudah ribuan kucing telah berjaya diselamatkan. Happy Cat Sanctuary fokus kepada usaha menyelamat kucing yang mendapatkan layanan kejam, didera, kucing jalanan atau dibuang oleh pemiliknya. Mereka juga mengawal populasi kucing di wilayahnya dengan melakukan TNR (Trap Neuter Return).



Arsenault memastikan semua kucing yang dirawatnya mendapatkan kehidupan yang lebih baik. Kesihatan dan keselamatan kucing-kucing itu merupakan matlamat utama baginya. Selain itu, Happy Cat Sanctuary juga membuka peluang adopsi bagi siapa saja yang ingin memberikan rumah tinggal selamanya bagi kucing-kucing ini. Hari ini, para sukarelawan dan penderma terus memberi sokongan atas usaha murni Arsenault.



Bagi si ayah yang kehilangan anaknya ini, hidup bersama kucing membuatnya merasakan betapa indahnya mengasihi sesama makhluk. Merawat dengan sepenuh hati kucing-kucing yang sakit, kelaparan dan memerlukan tempat tinggal memberikan kebahagiaan tersendiri baginya.

Don’t worry, be happy ! HaiMeoow.



Tiada ulasan

Imej tema oleh moorsky. Dikuasakan oleh Blogger.