Kempen Mycat2 Vet - Strategi Kesedaran Baharu Oleh Royal Canin Malaysia
Pada 17 November yang lalu, Majalah HaiMeow telah diundang oleh
Royal Canin Malaysia Sdn. Bhd. untuk
menghadiri satu sesi taklimat media khas bagi mempromosikan kempen MyCat2Vet
bertempat di The Forum @ The Signature, Desa Sri Hartamas, Kuala Lumpur.
Royal Canin Malaysia, sebuah syarikat yang mengutamakan kebajikan
dan kesihatan haiwan telah bersedia melancarkan kempen MyCat2Vet ini selepas
mendapati 40% daripada pemilik kucing di luar sana tidak membawa haiwan
kesayangan mereka ke klinik veterinar bagi mendapatkan pemeriksaan.
Di samping itu, kempen MyCat2Vet juga bertujuan meningkatkan tahap
kesedaran pemilik supaya menghantar si comel peliharaan untuk lakukan pemeriksaan
secara kerap.
Menurut Pengurus Hal Ehwal Korporat dan Komunikasi Saintifik Royal
Canin serta Doktor Veterinar, Dr. Calvin Cheah, kempen MyCat2Vet diwujudkan
adalah untuk memberi pendedahan kepada semua pemilik kucing di Malaysia.
“Ini kerana kajian menunjukkan tiga faktor utama yang mendorong
pemilik kucing tidak bawa kucing lakukan pemeriksaan adalah disebabkan bimbang
tentang kos rawatan tinggi, kucing tidak menunjukkan tanda-tanda sakit serta
pemilik menganggap haiwan peliharaan mereka pandai menjaga diri,” jelasnya yang
telah mendapatkan sokongan dan bantuan 200 klinik veterinar dari seluruh
negara.
Kempen yang julung kali diadakan di Asia ini akan bermula pada 1
Disember hingga 31 Disember 2016 dan mensasarkan 10 ribu ekor kucing yang
terawal untuk mendapatkan pemeriksaan percuma yang merangkumi vaksinasi serta
ubat pencegahan parasit.
Pemilik boleh mendaftar kucing kesayangan mereka pada laman web
Mycat2vet.my untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai proses serta klinik
panel yang terlibat.
Post a Comment